سفرنامه تهران به ارمنستان، تفلیس و باتومی – قسمت اول

مدتی بود من درگیر تعویض خونه و انتقال به خونه جدید بودم، در همین زمان دونفر از دوستان دیگه هم موعد خونه شون تموم شده بود و دنبال خونه بودن، من خسته از اسباب کشی و اونا علاوه بر خستگی اسباب کشی، درگیری با یه صاحبخونه نفهم رو هم بهش اضافه کنید.

خروجیش میشه اینکه یه تعداد آدم خسته که نیاز به سفر دارن تا یه جا لش کنن و در واقع نفسی برای ادامه سال تازه کنن
توی این حین نمایشگاه الکامپ هم برگزار شد و رفتیم هم به غرفه ها سر بزنیم و هم دوستانمون رو ببینیم که نتیجش این شد چیکار کنیم چیکار نکنیم بریم مسافرت!
جرقه از همونجا خورده شد و شب گروهش ساخته شد و شدیم ۵ نفر که پلن مسافرت دارن.

تصمیم گرفتیم با یه تیر دو نشون بزنیم. امسال آخرین سال تور جهانی ابی بود (البته پارسالم همین حرف بود ولی نمیدونیم تا کی این حرف ادامه داره)، گفتیم بهترین کار اینه بریم گرجستان هم تفلیس رو ببینیم هم کنسرت ابی بریم و بعد هم بریم باتومی آفتاب بگیریم و خستگی در کنیم.
خب وقتی این مورد تصویب شد یه هفته توی گروه داشتیم تورها و … رو بررسی می‌کردیم.

اول از همه اینکه تورها همیشه تا ۱۰ روز آینده رو پوشش میدن و فرضا شما بخوای برای ماه بعد تور بگیری اکثرا ندارن چون نرخ ها و قیمت های پرواز ماه بعد و هتل ها و حتی قیمت دلار مشخص نیست.
تصمیم گرفتیم خودمون بدون تور بریم مسافرت رو و در واقع همه پایه بودن تا یه تجربه جدید توی مسافرت داشته باشیم تا اینکه با تور بریم و همه چیز هول هولکی بشه.
خب تصمیم بر این شد که با کمترین هزینه خودمون رو برسونیم تفلیس و در واقع بیشتر پول رو خوش بگذرونیم تا اینکه پول هتلی رو بدیم که قراره فقط محل خواب باشه برامون.

گام اول: سفارش مسترکارت

با توجه به اینکه دیگه با تور نرفتیم برای رزرو هتل و چیزایی از این دست نیاز به یه مستر کارت فیزیکی که بتونیم توی کشوری خارج از ایران از دستگاه ATM هم پول بگیریم، هتل رزرو کنیم، هزینه های آنلاین دلاری رو پرداخت کنیم به شدت احساس میشد. من از سرویس Payment24.ir یه مستر کارت تراول با ۱۰۰ دلار شارژ اولیه خریدم که اون زمان حدودا حوالی ۶۴۰ تومن تموم شد.
ازتون موقع تحویل کارت اصل پاسپورت رو میخوان که از روش کپی بگیرن، من ترجیح دادم هر بار هزینه ای بالاتر بدم ولی مطمئن باشم یه ساپورت حتما وجود داره که پاسخگوی من باشه تو سریعترین زمان. برای همین بهتون حداقل ۷ ۸ سالی که این مجموعه رو میشناسم رو توصیه میکنم.

گام دوم: خرید بلیط کنسرت

برای خرید بلیط کنسرت ابی از سایت Ticket55 استفاده کردیم و جامون رو رزرو کردیم و خودشون پیشنهاد دادن که میشه به ریال پرداخت کرد به یه حساب ایرانی و بلیط ۲۴ ساعت بعد برامون ایمیل میشه و همینطوری خرید رو راحت با ریال انجام دادیم.

گام سوم: خرید بلیط هواپیما

برای پرواز از سایت های الی گشت، علی بابا، گیتی رز، ستاره ونک ، حقاسیر و چند مورد دیگه استفاده کردم که واقعا قیمت هاشون سرسام آور بود با توجه به اینکه توی ایران هستیم و عملا وقتی یه جا در کشورهای اطراف برنامه ای هست شرکت های هواپیمایی قیمت هاشون رو گرون میکنن تا سود بیشتر عایدشون بشه

پس تصمیم گرفتیم با بچه ها که روش جدیدی رو مسافرت بریم. من چک کردم کشورهای اطراف گرجستان برای روز مد نظر ما فقط ارمنستان قیمت بلیط هواپیماش گرون نشده بود.
از سایت Tcharter.ir قیمت بلیط رفت رو چک کردم توی روزهای مختلف و روزی که قیمت مناسبی داشت رو انتخاب کردم و بلیط رو به صورت چارتری خریداری کردم. با توجه به اینکه معلوم نبود کی برمیگردیم برای همین بلیط رو یک طرفه خریداری کردم.

گام چهارم: رزرو ماشین از فرودگاه تا هتل

بعد دنبال یه شرکت گشتم که ما رو از فرودگاه ارمنستان سر ساعت مشخص بیاد دنبالمون و ببره تفلیس دم هتلی که رزرو کردیم پیاده کنه
حدودا ۴ ۵ تا شرکت هستن که توی ارمنستان و گرجستان این کار رو انجام میدن ولی قطعا من بهتون سایت gettransfer.com رو پیشنهاد میدم. هم دیزاین سایتشون مرتب و تمیزه و هم اینکه Ranking بالایی از دید مسافرهایی که ازش استفاده کردن داره.
همچنین ما ۵ نفر بودیم پس ون نیاز داشتیم. این شرکت هم ماشین اکونومی، لوکس،ون ۸ نفره، حتی هلیکوپتر بهتون میده.
یه شرکت روسی هست در واقع که روسیه، ارمنستان و گرجستان رو برای سفر پوشش میده و فقط کافیه مستر کارت داشته باشید و یه شماره تلفن خارج از ایران که بهتون کد تاییدیه ارسال میشه.

روال کار gettransfer اینطوریه:
1- توی سایت ثبت نام میکنید با اطلاعات واقعی خودتون فقط تلفن همراه رو خارج از ایران بزنید و یه کد بهشون ارسال میشه رو توی سایت وارد کنید (از اپلیکیشن burner برای دریافت تلفن مجازی خارج از ایران میتونید استفاده کنید)
2- بعد از قسمت بالای سایت درخواست ماشین میدید، مبدا و مقصد رو مشخص میکنید و اعلام می‌کنید چه نوع ماشینی رو می‌خواید، چند نفر هستید، ساعت نشستن پروازتون کی هست
3- ایمیلتون رو وارد میکنید و صبر میکنید حدودا طی ماکزیمم ۸ ساعت چندتا آفر از طرف راننده ها میاد به ایمیلتون حاوی ماشینی که دارن، چند نفر جا میشه تو اون ماشین، قیمت مد نظرشون
4- بعد هر کدوم رو خواستید به راحتی وارد سایت شده و لاگین می‌کنید، بعد از منوی بالای سایت وارد پنل کاربری‌تون می‌شید، اونجا لیست آفر ها هست کافیه دکمه ای که جلوی هر کدوم مایل بودید رو کلیک کنید و ازتون یه سری اطلاعات میگیره و بعد اگر خواستید میتونید ۳۰ درصد رو اول از طریق مستر کارت بپردازید برای اطمینان از انجام شدن رزرو یا اینکه کل مبلغ رو بعد از اتمام سفر نقدی به راننده بدید (فقط من توصیه میکنم ۳۰ درصد رو با مستر کارت بدید اینطوری دیگه کاملا مطمئن هستید راننده سر موقع و تایم اونجا هست و میدونه شما واقعا مسافر هستید)
5- بعد از ثبت سفارش اطلاعات تلفن و ایمیل و … راننده هم براتون توی سایت نشون داده میشه. کافیه بهش ایمیل بزنید و کانفرم کنید و بهش هم بگید فرضا اسمتون رو پرینت بگیره رو کاغذ که وقتی از فرودگاه میاید بیرون راحت پیداش کنید و نیاز به تماس تلفنی نداشته باشید اونم زمانی که هیچ سیمکارتی جز سیمکارت ایرانی ندارید و هزینه رومینگش هم زیاد میشه اگر بخواید زنگ بزنید.

خب بلیط‌هواپیما ، مسترکارت قابل شارژ، ایجاد یه شماره معتبر امریکایی، رزرو ماشین برای ارمنستان تا هتل تفلیس انجام شد. مونده حالا انتخاب کنیم هتل بریم یا هتل آپارتمان یا هاستل و لوازم رو پک کنیم و بعد سفر رو آغاز کنیم.
برای طولانی نشدن و راحت تر خوندن ادامه رو در پست بعدی که به زودی قرار خواهم داد مطالعه کنید.